Humus z burakami i czosnkiem

przez Natasza w dniu 13 sierpnia 2015 · 1 odpowiedź

maslow_Y1A2857

W najnowszym numerze „Zwierciadła” w ramach akcji „Kocham, nie truję” – pomysły Chilifigi na zdrowe pikniki. Zamiast gotowych produktów, warto poświęcić trochę czasu i przygotować szybkie i proste pasty do pieczywa, które doskonale smakują ze świeżym chlebem.

Moje dzieci najbardziej lubią humusy, a im bardziej kolorowe, tym lepiej. Tym razem otrzymały humus różowy – z pieczonych buraków. Humus pochodzi z Libanu, choć pierwsze wzmianki o nim sięgają już czasów antycznych. Jest ważnym składnikiem kuchni libańskiej, żydowskiej, arabskiej i greckiej. Doskonale znają go jarosze. Ciecierzyca (cieciorka, groch włoski) jest bowiem bogatym źródłem białka roślinnego. Buraki z kolei swoje właściwości lecznicze zawdzięczają antocyjanom - tym samym barwnikom, które występują w czerwonym winie. Dzięki nim zwiększa się nasza odporność, wolniej się starzejemy i zmniejszamy ryzyko zachorowania na nowotwory. Idealne połączenie!

maslow_Y1A3138

Buraczany humus

 

100 g sezamowej pasty  tahini

300 g ciecierzycy z puszki

2 ząbki czosnku

sok z połowy cytryny

200 g upieczonych buraków

3-4 łyżki oliwy z oliwek

sól, pieprz

Buraki przepołowić i piec w 190 stopniach około pół godziny. Do ciecierzycy dodać pastę tahini, czosnek, oliwę z oliwek, sok z cytryny oraz miękkie, upieczone buraki i całość zmiksować na jednolitą masę. Doprawić pieprzem i solą.

maslow_Y1A2910

Gotowe!

{ 1 odpowiedź… przeczytaj go poniżej albododaj jeden komentarz }

naleśniki Październik 26, 2016 o 11:55 pm

Uwielbiam hummus, ten Twój wygląda pysznie, bardzo fajny przepis :)

Odpowiedz

Zostaw Komentarz

Poprzedni wpis:

Kolejny wpis: