Curry z mlekiem kokosowym i jarmużem

przez Natasza w dniu 21 stycznia 2015 · 2 odpowiedzi

IMG_3479

Monika obiecała, że trochę się poodchudzamy, więc teraz przed Wami seria przepisów lekkich, zdrowych, odchudzonych, bez cukrów, śmietan i innych tłustych składników, od których puchnie nam pupsko i biodra.

Mamy sezon na jarmuż, więc wykorzystujmy go do woli. Tym bardziej, że 100 g jarmużu zawiera tylko 49 kalorii, bowiem roślina ta składa się w 80 proc. z wody. Warto też zaznaczyć, że jamruż jest niezwykle bogaty w witaminę K – już mała porcja tego warzywa (odpowiadająca wielkości salaterki) pokrywa sześciokrotne zapotrzebowanie organizmu na tę witaminę. Wariacji jarmużowych znajdziecie u nas całe mnóstwo. Są chipsy (przepis tutaj), jest makaron (przepis tutaj), sałatka (przepis tutaj), a dzisiaj będzie świetne curry, do wyboru – z kurczakiem lub bez.

IMG_3474

Potrzebujemy:

2 piersi z kurczaka (opcjonalnie)

100 g ananasa pokrojonego w kostkę (najlepiej świeżego lub ze słoika, wtedy kupujemy wersję light)

100 ml bulionu warzywnego

150 ml odtłuszczonego mleka kokosowego

miskę liści jarmużu

1 cebulę

2 łyżeczki curry

sól, pieprz

Na patelni podduszamy na odrobinie oleju pokrojoną w kosteczkę cebulę, dodajemy poszarpane na kawałki liście jarmużu oraz pokrojone piersi z kurczaka. Przesmażamy i dodajemy bulion, mleko kokosowe oraz curry. Dusimy na większym ogniu, aż nadmiar płynów odparuje. Dodajemy ananasa, doprawiamy pieprzem i solą. Serwujemy z ryżem.

IMG_3472

WSZYSTKICH ZAINTERESOWNYCH ZAPRASZAM TEŻ NA MOJĄ STRONĘ AUTORSKĄ NA FACEBOOKU. MOŻNA WYGRAĆ NASZĄ KSIĄŻKĘ!!!

https://www.facebook.com/nataszasocha73

{ 2 odpowiedzi… przeczytaj je poniżejdodaj jeden komentarz }

Malwinka Styczeń 21, 2015 o 12:32 pm

Ciekawy pomysł z dodaniem jarmużu :)

Odpowiedz

foodmania Styczeń 21, 2015 o 9:21 pm

zdrowe i pełne smaku danie :)

Odpowiedz

Zostaw Komentarz

Poprzedni wpis:

Kolejny wpis: